Vanliga frågor
Nedan finner du svaren på några av de vanligaste frågorna vi får.
Jag har ett presentkort jag inte kan använda på hemsidan.
Hur kommer det sig?
Önskar du betala med presentkort är du välkommen in till vår fysiska butik, alternativt ringa till oss på telefon. Eftersom vi använder oss av flera olika biljettsystem är det för närvarande inte möjligt att lösa in dem i vår webbutik.
Presentkorten gäller för samtliga av Entré Sundsvalls arrangemang. Presentkortens giltighetstid är 1 år från inköpsdatum.
Butik/kassa - Köpmangatan 9 (mån. - fre. kl. 11:00-14:00)
Telefon - 060-15 54 00 (mån.-fre. kl. 11:00-14:00)
Jag har inte fått mina biljetter trots genomförd betalning?
Kolla gärna din skräppost; ibland hamnar biljetterna där.
Logga in på ditt eget inlogg på vår hemsida och hitta dina biljetter där. Finner du inga biljetter på ditt konto har ditt köp inte gått igenom och du behöver göra ett nytt köp. https://entresundsvall.ebiljett.nu/Account
Ring till oss på 060-15 54 00 så hjälper vi dig (mån. - fre. kl. 11:00-14:00)
Kan jag returnera eller byta mina biljetter?
Byte eller ångerrätt av evenemangsbiljett definieras som återköp.
För återköp av evenemangsbiljetter gäller inte Distansavtalslagens regler om ångerrätt.
Det innebär att när betalning har skett är du bunden till ditt köp. Om du väljer Klarna eller faktura som betalningssätt är biljetterna köpta oavsett om du betalat fakturan eller ej. Sjukdom, olycksfall eller dylikt är ej ett giltigt skäl till återköp (undantag kan vid enstaka fall accepteras om ett arrangemang spelar många föreställningar under en längre period och förfrågan sker i mycket god tid)
Föreställningen är Inställd, hur gör jag nu?
Du kan läsa vad om gäller för ditt evenemang. Hemsidan har alltid aktuell information och uppdateras så fort vi fått information av arrangören. (Endast arrangören har rätt att ställa in evenemanget, det innebär att inga återköp eller byten kan görs innan arrangören officiellt ställt evenemanget)
Sök ditt evenemang här och läs vad som gäller
Generell Information
Vid inställt arrangemang ansvarar inte Entré Sundsvall för återbetalning utan hänvisar till arrangören. Arrangören kan ge Entré Sundsvall ett särskilt uppdrag att återköpa biljetterna.
I de fall återköp sker på uppdrag av arrangören, står senaste återköpsdatumet på ditt specifika evenemang Serviceavgiften återbetalas ej om inte arrangören ger Entré Sundsvall detta uppdrag. Andra eventuella administrativa avgifter som kund har betalat, såsom porto, återbetalas ej. Kunden ansvarar själv för att kontakta Entré Sundsvall angående återbetalning. Vid extrema situationer som arrangören inte kan påverka, exempelvis krigsutbrott, naturkatastrof eller dylikt kan force majeure åberopas.